FAQ

Algemene vragen
Kan ik met de lesgever van mijn kind spreken?
In principe gaat alle communicatie via de coördinator (Lise op woensdag/Killian op zaterdag). Indien het nodig is kan de dagcoördinator u samen met de lesgever te woord staan.
Mijn kind kan volgende week niet aanwezig zijn, kan hij de les inhalen op een andere dag?
Indien u de afwezigheid vooraf aankondigt, kunnen wij nagaan of er plaats is op een ander moment om de les in te halen. Indien er geen plaats is op een ander moment én als u kan aantonen dat het gaat om een gewettige afwezigheid (bv. ziekte-attest), wordt het bedrag van de les als wildcard aan uw account toegevoegd. Deze wildcard kan u gebruiken bij een volgende inschrijving.
Mijn kind heeft zijn been gebroken en mag dus tot het einde van de reeks niet meer komen zwemmen. Kan ik het geld terugkrijgen?
U kan dit via mail laten weten, zodat we het bedrag van de resterende lessen als wildcard kunnen toevoegen aan uw account. Deze wildcard kan u gebruiken bij een volgende inschrijving. Uw kind wordt automatisch bovenaan de wachtlijst gezet om bij de volgende reeks terug bij SwiMove in te stromen.
Kan ik als ouder gelijktijdig met mijn kind zwemmen?
Ja, op woensdag door een kaartje te kopen voor het zwembad, op zaterdag door u zelf in te schrijven in ‘vrij ouder zwemmen’. Meer informatie kan u terugvinden op de pagina ‘ONS CONCEPT’
Ik denk dat mijn kind niet in het juiste niveau zit. Aan wie kan ik dit het beste melden?
U kan dit best via mail melden aan de dagcoördinator (Lise op woensdag (woensdag.swimove@vub.be) en Killian op zaterdag (zaterdag.swimove@vub.be)).
Vanaf welke groep leren mijn kinderen een zwemslag aan?
De brevetten zijn vanaf het waterwennen al zodanig opgebouwd dat elementen van de verschillende zwemslagen al vroeg aan bod komen. Zo worden bepaalde sleutelelementen al aangebracht zonder echt direct naar de zwemslag over te gaan. Bij de proeven van leren veilig zwemmen ligt de focus op waterveiligheid en op een doelmatige en efficiënte verplaatsing in het water en niet op een genormeerde zwemslag.
Vanaf de dolfijntjes (geel 3) worden de stijlen stapsgewijs aangeleerd:

  • Dolfijnen (geel 3) en Otters (blauw 1) leren (de beginselen van) rugslag.
  • Haaien (blauw 2) en Orka’s (blauw 3) leren (de beginselen van) crawl en onderhouden de rugslag.
  • De groene badmutsen leren (de beginselen van) schoolslag en onderhouden de rugslag en crawl.

Administratieve vragen
Naar welk e-mailadres kan ik mailen?
Algemene vragen kan u sturen naar swimove@vub.be. Specifieke vragen voor:

  • Lise, de dagcoördinator op woensdag (woensdag.swimove@vub.be)
  • Killian, de dagcoördinator op zaterdag (zaterdag.swimove@vub.be)
  • Eline, de hoofdcoördinator (swimove@vub.be)
Wanneer wordt mijn mail beantwoord?
De mailbox wordt minimaal twee keer per week nagekeken.

Waar kan ik terecht met de mutualiteitspapieren?
De mutualiteitspapieren kan u laten afstempelen bij ons onthaal tijdens de lessen.
Wat is een wildcard?
Een wildcard is een bepaald bedrag dat door SwiMove werd toegevoegd aan uw account (bv. bij een gewettigde afwezigheid, een korting, …). Bij een volgende inschrijving met betaling kan u dit bedrag aftrekken van uw totale factuur.
Gaan de lessen door tijdens de schoolvakanties
In principe niet. De exacte data’s kunnen worden teruggevonden bij ‘DATA ZWEMLESSEN’.

Vragen betreffende inschrijvingen
Mijn kind zwemt reeds bij SwiMove, wanneer kan ik hem/haar inschrijven voor de volgende reeks
De inschrijvingen voor de huidige leden worden geopend NA de laatste les van de reeks. Wij sturen de huidige leden hiervoor een mail.
Ik heb reeds een kind dat bij SwiMove zwemt, maar zou graag mijn ander kind inschrijven. Wat moet ik hiervoor doen?
Je kan je kind aanmelden voor een testmoment. Broers/zussen krijgen na het testmoment voorrang op andere kinderen. Meer informatie over de procedure kan u terugvinden bij ‘INSCHRIJVINGEN’. 
Ik zou graag mijn kind inschrijven bij SwiMove, hoe kan ik hem aanmelden?
Meer informatie over de procedure kan u terugvinden bij ‘INSCHRIJVINGEN’. 
Momenteel zwemmen mijn kinderen op woensdag, maar ik zou hen volgende reeks graag inschrijven op zaterdag. Is dit mogelijk?
Gelieve uw wens om te veranderen van dag te melden via mail. Pas NA de laatste les kunnen wij nagaan of er plaats is op de andere dag. Wij brengen u hiervan op de hoogte VOOR de start van de inschrijvingen.  

Indien u nog extra vragen en/of suggesties heeft, kan u deze mailen naar swimove@vub.be .